Obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
pro nákup zboží prostřednictvím internetového obchodu umístěného na internetové adrese www.football-king.cz
Účinné od: 28.7.2025
OBSAH
- ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Základní informace
1.2 Vymezení pojmů
1.3 Působnost obchodních podmínek
1.4 Změny obchodních podmínek - INFORMACE O ZBOŽÍ A CENÁCH
2.1 Prezentace zboží
2.2 Fotografie a popis zboží
2.3 Dostupnost zboží
2.4 Zvláštní kategorie zboží - REGISTRACE A UŽIVATELSKÝ ÚČET
3.1 Registrace
3.2 Povinnosti kupujícího při registraci
3.3 Zabezpečení přístupu
3.4 Zrušení účtu - UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
4.1 Proces objednávky
4.2 Kontrola a odeslání objednávky
4.3 Potvrzení objednávky
4.4 Vznik smluvního vztahu
4.5 Dodatečné ověření objednávky
4.6 Technické prostředky - PLATEBNÍ PODMÍNKY
5.1 Způsoby platby
5.2 Splatnost
5.3 Faktura
5.4 Slevy a kupony - DOPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
6.1 Způsoby doručení
6.2 Dodací lhůty
6.3 Náklady na dopravu
6.4 Převzetí zboží
6.5 Přechod nebezpečí škody
6.6 Mezinárodní přeprava - ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
7.1 Právo spotřebitele na odstoupení
7.2 Způsob odstoupení
7.3 Výjimky z práva na odstoupení
7.4 Důsledky odstoupení
7.5 Vrácení platby
7.6 Snížení hodnoty zboží
7.7 Dárky - PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A ZÁRUKA
8.1 Odpovědnost prodávajícího
8.2 Zákonná práva z vad
8.3 Uplatnění reklamace
8.4 Vyřízení reklamace
8.5 Práva kupujícího při vadě
8.6 Záruka za jakost - OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
9.1 Základní informace
9.2 Rozsah zpracovávaných údajů
9.3 Účel zpracování
9.4 Práva kupujícího
9.5 Podrobné informace - MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
10.1 Česká obchodní inspekce
10.2 Dozorové orgány - KOMUNIKACE A DORUČOVÁNÍ
11.1 Komunikace mezi stranami
11.2 Doručení - ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
12.1 Rozhodné právo
12.2 Změny smlouvy
12.3 Salvátorská klauzule
12.4 Archivace smlouvy
12.5 Přílohy
12.6 Účinnost
PŘÍLOHY
Příloha č. 1 - Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
Příloha č. 2 - Reklamační řád
- ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Základní informace
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "obchodní podmínky") upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "občanský zákoník"), vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen "kupní smlouva") uzavírané mezi:
Prodávajícím: Ing. Davidem Duškem se sídlem/místem podnikání: V Hůrkách 2088, 158 00 Praha 13, IČ: 17108926, kontaktní e-mail: kralovstvi.fotbalu@gmail.com, kontaktní telefon: +420 728 304 200 (dále jen "prodávající")
a
Kupujícím, kterým je spotřebitel nebo podnikatel nakupující zboží prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího.
1.2 Vymezení pojmů
Pro účely těchto obchodních podmínek se rozumí:
- a) Spotřebitelem fyzická osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání;
- b) Podnikatelem osoba, která samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku;
- c) Webovou stránkou internetová stránka dostupná na adrese football-king.cz;
- d) Webovým rozhraním obchodu prostředí webové stránky umožňující výběr a objednání zboží;
- e) Zbožím fotbalové suvenýry, dresy, šály, vlajky, odznaky, klíčenky a další fanouškovské předměty především z anglických a španělských fotbalových klubů nabízené prodávajícím prostřednictvím webového rozhraní obchodu;
- f) Zákaznickým účtem účet kupujícího zřízený na základě registrace na webové stránce.
1.3 Působnost obchodních podmínek
Tyto obchodní podmínky se vztahují na všechny kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím webového rozhraní obchodu mezi prodávajícím a kupujícím. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
1.4 Změny obchodních podmínek
Prodávající si vyhrazuje právo měnit či doplňovat znění obchodních podmínek. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek. O změně obchodních podmínek bude kupující informován na webové stránce prodávajícího.
- INFORMACE O ZBOŽÍ A CENÁCH
2.1 Prezentace zboží
Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností, jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu webového rozhraní obchodu. Ceny zboží jsou uváděny jako konečné ceny pro spotřebitele. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu.
2.2 Fotografie a popis zboží
Prodávající vynakládá maximální úsilí, aby fotografie a popisy zboží co nejpřesněji odpovídaly skutečnosti. Vzhledem k charakteru některého zboží (zejména retro dresů, limitovaných edic a sběratelských předmětů) se však mohou vyskytnout drobné odchylky v barvě, designu či detailech oproti zobrazení na monitoru kupujícího.
2.3 Dostupnost zboží
Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru. Prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží, zejména v případě vyprodání zásob nebo nedostupnosti u dodavatele. O případné nedostupnosti zboží bude kupující informován v nejkratším možném termínu.
2.4 Zvláštní kategorie zboží
U limitovaných edic, podepsaných dresů a jiného sběratelského zboží si prodávající vyhrazuje právo omezit maximální množství kusů prodaných jednomu kupujícímu. Autenticita podepsaných předmětů je garantována certifikátem pravosti, pokud je u zboží uvedeno.
- REGISTRACE A UŽIVATELSKÝ ÚČET
3.1 Registrace
Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží, sledovat stav objednávek a spravovat své osobní údaje. Kupující může provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
3.2 Povinnosti kupujícího při registraci
Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné a aktuální.
3.3 Zabezpečení přístupu
Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu a bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany kupujícího. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
3.4 Zrušení účtu
Kupující může kdykoliv požádat o zrušení svého zákaznického účtu, a to zasláním žádosti na e-mailovou adresu prodávajícího. Prodávající může zrušit zákaznický účet kupujícího, zejména v případě, kdy kupující svůj zákaznický účet déle než 24 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy nebo těchto obchodních podmínek.
- UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
4.1 Proces objednávky
Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
- objednávaném zboží (objednávané zboží "vloží" kupující do elektronického nákupního košíku);
- způsobu úhrady kupní ceny zboží;
- údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží;
- informace o nákladech spojených s dodáním zboží.
4.2 Kontrola a odeslání objednávky
Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko "Objednat s povinností platby". Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.
4.3 Potvrzení objednávky
Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v objednávce.
4.4 Vznik smluvního vztahu
Kupní smlouva vzniká okamžikem, kdy je kupujícímu doručeno potvrzení objednávky (akceptace) ze strany prodávajícího. Akceptace obsahuje zejména přesnou specifikaci objednaného zboží, konečnou cenu včetně dopravy a předpokládaný termín dodání.
4.5 Dodatečné ověření objednávky
Prodávající je oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky). V případě limitovaných edic nebo zboží vysoké hodnoty si prodávající vyhrazuje právo ověřit identitu kupujícího.
4.6 Technické prostředky
Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy si hradí kupující sám.
- PLATEBNÍ PODMÍNKY
5.1 Způsoby platby
Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
- bezhotovostně platební kartou online;
- bezhotovostně prostřednictvím platební brány ShoptetPay
- v hotovosti při osobním odběru v provozovně;
5.2 Splatnost
V případě platby předem (platební karta, převod, platební brána) je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy. V případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě osobního odběru je kupní cena splatná při převzetí zboží.
5.3 Faktura
Prodávající vystaví ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu fakturu. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty. Faktura je zaslána na e-mailovou adresu kupujícího nebo předána společně se zbožím.
5.4 Slevy a kupony
Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat, není-li výslovně uvedeno jinak. Slevové kupony mají omezenou platnost a nelze je uplatnit zpětně.
- DOPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
6.1 Způsoby doručení
Způsob doručení zboží určuje kupující výběrem z možností nabízených prodávajícím ve webovém rozhraní obchodu. Prodávající nabízí zejména:
- doručení do výdejního místa (Zásilkovna, Balíkovna apod.);
- osobní odběr v provozovně prodávajícího.
6.2 Dodací lhůty
Standardní dodací lhůta činí 3-5 pracovních dnů od potvrzení objednávky, není-li u konkrétního zboží uvedeno jinak. U zboží označeného jako "na objednávku" může dodací lhůta činit až 14-21 dnů. O přesném termínu dodání bude kupující informován v potvrzení objednávky.
6.3 Náklady na dopravu
Náklady na dopravu hradí kupující, není-li uvedeno jinak. Aktuální ceny dopravy jsou uvedeny ve webovém rozhraní obchodu. Prodávající může v rámci marketingových akcí nabídnout dopravu zdarma při splnění stanovených podmínek.
6.4 Převzetí zboží
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci a vyžádat si zápis o škodě. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
6.5 Přechod nebezpečí škody
Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží. V případě, že kupující zboží nepřevezme v dohodnuté době, přechází na něj nebezpečí škody na zboží okamžikem, kdy mu prodávající umožnil nakládat se zbožím a kupující zboží nepřevzal.
6.6 Mezinárodní přeprava
U zásilek do zahraničí může být účtováno dodatečné balné a mohou se vyskytnout celní poplatky dle právních předpisů země doručení. Tyto poplatky hradí kupující. Prodávající neodpovídá za zdržení zásilky celními orgány.
- ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
7.1 Právo spotřebitele na odstoupení
Spotřebitel má v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. V případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží.
7.2 Způsob odstoupení
Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v čl. 7.1. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat na adresu sídla prodávajícího či na e-mailovou adresu prodávajícího.
7.3 Výjimky z práva na odstoupení
Spotřebitel nemůže odstoupit od kupní smlouvy:
- o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu (např. dres s vlastním potiskem);
- o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit;
- o dodávce zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím;
- v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
7.4 Důsledky odstoupení
V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu.
7.5 Vrácení platby
V případě odstoupení od smlouvy vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
7.6 Snížení hodnoty zboží
Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti. Nárok na náhradu škody vzniklé snížením hodnoty zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
7.7 Dárky
Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy, pozbývá darovací smlouva účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím vrátit i poskytnutý dárek.
- PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A ZÁRUKA
8.1 Jakost při převzetí
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc:
- a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
- b) je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
- c) je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
Prodávající dále odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
- a) je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
- b) věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
- c) je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
- d) věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.
Prodávající není vázán veřejným prohlášením, pokud prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv.
Výše uvedené se neuplatní v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající.
8.2 Zákonná doba odpovědnosti za vady
U spotřebitele je prodávající odpovědný za vadu, která se projeví v době dvou let od převzetí zboží. To neplatí u věci prodávané za nižší cenu pro vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, u použité věci pro vadu odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení, nebo vyplývá-li to z povahy věci.
Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí zboží spotřebitelem, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Po uplynutí jednoho roku musí spotřebitel prokázat, že vada existovala již při převzetí zboží.
8.3 Oznámení vady a uplatnění reklamace
Kupující je povinen oznámit vadu prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit. Spotřebitel má právo uplatnit reklamaci u prodávajícího, u kterého věc zakoupil. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy kupující oznámí prodávajícímu, že zboží má vadu a uplatňuje právo z odpovědnosti za vady.
8.4 Vyřízení reklamace
Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.
8.5 Práva kupujícího při vadě
Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.
Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
- a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s výše uvedenými pravidly,
- b) se vada projeví opakovaně,
- c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
- d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel.
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná. Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
8.6 Záruka za jakost
Prodávající může nad rámec zákonných práv poskytnout záruku za jakost, kterou se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci. Záruční doba běží od odevzdání věci kupujícímu. Byla-li věc podle smlouvy odeslána, běží od dojití věci do místa určení. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení věci, vady způsobené nesprávným užíváním, nedodržením pokynů k údržbě nebo mechanickým poškozením zaviněným kupujícím.
- OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
9.1 Základní informace
Ochrana osobních údajů kupujícího je pro prodávajícího prioritou. Prodávající postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů (GDPR).
9.2 Rozsah zpracovávaných údajů
Prodávající zpracovává osobní údaje kupujícího v rozsahu nezbytném pro uzavření a plnění kupní smlouvy, zejména: jméno a příjmení, adresu, e-mailovou adresu, telefonní číslo, případně IČ u podnikatelů.
9.3 Účel zpracování
Osobní údaje jsou zpracovávány za účelem:
- uzavření a plnění kupní smlouvy;
- plnění právních povinností prodávajícího;
- ochrany oprávněných zájmů prodávajícího;
- zasílání obchodních sdělení (pouze se souhlasem kupujícího).
9.4 Práva kupujícího
Kupující má v souvislosti se zpracováním osobních údajů zejména právo:
- na přístup k osobním údajům;
- na opravu nebo výmaz osobních údajů;
- na omezení zpracování;
- vznést námitku proti zpracování;
- na přenositelnost údajů;
- podat stížnost u dozorového úřadu.
9.5 Podrobné informace
Podrobné informace o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v samostatném dokumentu Zásady ochrany osobních údajů, který je dostupný na webové stránce prodávajícího.
- MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
10.1 Česká obchodní inspekce
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova 1969/24 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
10.2 Dozorové orgány
Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
- KOMUNIKACE A DORUČOVÁNÍ
11.1 Komunikace mezi stranami
Veškerá písemná korespondence mezi prodávajícím a kupujícím bude doručována elektronickou poštou. Kupujícímu je doručováno na e-mailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
11.2 Doručení
Zpráva je doručena okamžikem jejího doručení do e-mailové schránky adresáta. V případě pochybností se zpráva považuje za doručenou nejpozději následující pracovní den po jejím odeslání.
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
12.1 Rozhodné právo
Vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí právními předpisy České republiky, zejména občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky.
12.2 Změny smlouvy
Kupní smlouvu včetně obchodních podmínek lze měnit či doplňovat pouze písemnou formou. Tím není dotčeno právo prodávajícího jednostranně měnit tyto obchodní podmínky v přiměřeném rozsahu.
12.3 Salvátorská klauzule
Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
12.4 Archivace smlouvy
Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě po dobu nejméně 5 let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím stranám.
12.5 Přílohy
Nedílnou součástí těchto obchodních podmínek jsou následující přílohy:
- Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
- Reklamační řád
12.6 Účinnost
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 28.7.2025.
PŘÍLOHA č. 1 - VZOROVÝ FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
(vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)
Oznámení o odstoupení od smlouvy
Adresát: [doplnit obchodní firmu a adresu prodávajícího]
Oznamuji, že tímto odstupuji od smlouvy o nákupu tohoto zboží:
Číslo objednávky:
Datum objednání/datum obdržení*:
Jméno a příjmení spotřebitele:
Adresa spotřebitele:
E-mail spotřebitele:
Důvod odstoupení (nepovinné):
Požadovaný způsob vrácení platby:
………………………………………..
Podpis spotřebitele (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě):
Datum:
*Nehodící se škrtněte
PŘÍLOHA č. 2 - REKLAMAČNÍ ŘÁD
- Obecná ustanovení
Tento reklamační řád upravuje postup při uplatňování práv kupujícího z vadného plnění (reklamace) a je nedílnou součástí obchodních podmínek.
- Místo uplatnění reklamace
Reklamaci lze uplatnit:
- osobně na adrese provozovny: [doplnit adresu]
- písemně na adrese sídla: [doplnit adresu]
- elektronicky na e-mail: [doplnit e-mail]
- Způsob uplatnění reklamace
Při uplatnění reklamace je kupující povinen:
- předložit reklamované zboží (pokud to jeho povaha umožňuje);
- předložit doklad o koupi (fakturu, účtenku);
- popsat vadu zboží a uvést, jak se vada projevuje;
- sdělit, jakým způsobem požaduje reklamaci vyřídit.
- Postup při reklamaci
Po přijetí reklamace prodávající:
- vystaví kupujícímu písemné potvrzení o přijetí reklamace;
- vyřídí reklamaci nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění;
- vydá kupujícímu písemné potvrzení o vyřízení reklamace.
- Způsoby vyřízení reklamace
V případě oprávněné reklamace má kupující právo na:
- bezplatné odstranění vady;
- výměnu zboží za bezvadné;
- přiměřenou slevu z kupní ceny;
- odstoupení od smlouvy (v zákonem stanovených případech).
- Náklady reklamace
Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady je kupující povinen uplatnit u prodávajícího bez zbytečného odkladu, nejpozději do jednoho měsíce po vyřízení reklamace.